Välkomna till ett spännande nytt läsår 2023/24 på Södertörns Gymnasium!

Bästa Södertörns Gymnasiums föräldrar och elever,

Välkomna till det nya läsåret 2023/24 på Södertörns Gymnasium! Det är med stor glädje vi hälsar er välkomna till en spännande tid av lärande, utveckling och nya möjligheter.

Vi är särskilt glada över att välkomna våra nya elever i årskurs 1. Er närvaro och entusiasm ger oss energi och vi är övertygade om att ni kommer att trivas och växa tillsammans med oss på Södertörns Gymnasium. Ett extra stort grattis till er som har valt vårt ekonomiprogram! Det är verkligen en spännande start på er utbildningsresa.

Bakom våra dörrar möts ni av ett team av kompetenta och engagerade lärare och personal. Deras dedikation till att ge er den bästa möjliga utbildningen är tydlig och vi är övertygade om att de kommer att stötta er på er väg mot framgång.

Ett nytt tillskott i vårt utbud är vårt mentorskapsprogram, som har utformats för att stärka er personliga och akademiska utveckling. Era mentorer kommer att vara där för att guida och stödja er genom alla utmaningar och framgångar som ni möter på er väg. Dessutom kommer våra studiecoacher att stå bredvid er och hjälpa er att nå nya nivåer av prestation.

Vi är redo och ivriga att ta itu med detta nya läsår tillsammans med er. Låt oss tillsammans göra det till ett år av insikt, prestationer och minnen som kommer att vara med er livet ut.

Varmt välkomna till Södertörns Gymnasium!

Med vänliga hälsningar,

Ismail Dökümcü