Om Södertörns Gymnasium

Södertörns Gymnasiums grund idé är enkel

Vi erbjuder en undervisning med hög kvalitet i små klasser. För att åstadkomma det satsar vi mycket på att ge varje elev en trygg och stimulerande studiemiljö. Vi ställer krav på eleverna – men också på oss själva. Hos oss finns både unga lärare med nya undervisningsidéer och äldre lärare med lång erfarenhet. Gemensamt för alla lärare är att de förutom djupa kunskaper i sina ämnen har ett brinnande intresse för att undervisa. Dörren till lärarrummet står alltid öppen och under eftermiddagarna finns det möjlighet att träffa lärarna för att få handledning. Allt detta bidrar till att skapa den speciella atmosfär som blivit Södertörns Gymnasiums kännetecken.

För dig som vill lite mer

Vi erbjuder en kreativ studiemiljö för dig som vill ha möjlighet att satsa, både på studier och specialintressen. Skoldagen består av vanliga lektioner men är koncentrerad mot förmiddagen med korta raster och utan onödiga håltimmar. Södertörns Gymnasium erbjuder till alla sina elever extra stöd i form av läxhjälp och personlig utveckling. Vi på Södertörns Gymnasium förväntar oss förväntar oss att elever vid behov använder den extra hjälp som skolan erbjuder sina elever. Om du vill studera på en skola som arbetar med individanpassning, och som kan ge dig extra hjälp är du varmt välkommen att söka till oss. Vi hjälper med din framtid!

Vad erbjuder Södertörns Gymnasium?

Så här arbetar vi!