Oförglömlig klassresa för vår årskurs 3: Barcelona och Liseberg – En vecka full av äventyr och gemenskap!

Förra veckan hade vi den mest fantastiska upplevelsen tillsammans med vår årskurs 3 på deras klassresa! Det var verkligen en vecka fylld av glädje, gemenskap och minnen som kommer att vara med oss för alltid.

Vi började första äventyret i den vackra staden Barcelona, där de fick uppleva den rika kulturen och historia som omger denna levande destination. Från de imponerande byggnaderna i den ikoniska arkitekten Gaudís anda till att njuta av den lokala gastronomin, var varje ögonblick en chans för våra elever att växa och lära sig något nytt om världen och sig själva.

Efter att ha lämnat den sprudlande staden Barcelona begav vi oss mot Göteborg, där Liseberg väntade på att skapa ännu fler oförglömliga minnen. Att se elevernas glädje och skratt när de åkte på spännande berg- och dalbanor och utmanade varandra i olika spel var verkligen hjärtvärmande. Denna klassresa blev verkligen en chans för dem att skapa starkare band, knyta vänskaper och lära sig vikten av att ha roligt tillsammans.

Det är genom sådana upplevelser att vi ser våra elever växa och blomstra. Klassresor ger dem inte bara möjligheten att utforska nya platser och kulturer, utan också att utveckla sin självständighet, samarbetsförmåga och livskunskaper. Dessa är egenskaper som de kommer att ha nytta av genom hela sina liv och som kommer att forma deras framtid.

Så låt oss fira och vara stolta över våra årskurs 3-elever, NA20 & SA20, och allt de har uppnått! Vi är säkra på att de är redo att ta nästa steg i sina liv och ta med sig de värdefulla lärdomar de fått från denna fantastiska klassresa.